Sabtu, 14 Maret 2015

MUNGKIN

Sabtu, 14 Maret 2015





MUNGKIN






jejakku dalam pencarian jejak
mataku dalam pencarian mata
telingku dalam pencarian telinga
perasaanku dalam pencarian perasaan
hatiku dalam pencarian hati

lakuku tak mungkin lakumu
redamku tak mungkin redammu
bisuku tak mungkin bisumu
diriku tak mungkin dirimu

mari beri aku peluang
mari beri aku periang
mari beri aku ketenangan
mari beri aku keluasaan
mari beri aku kemulyaan
mari beri aku kebebasan

bila mungkin sepotong roti untukku
bila mungkin sekeping uang untukku
bila mungkin secarik kertas untukku
bila mungkin seonggok daging untukku

bila tidak hempaskan
bila tidak lemparkan
bila tidak buang
bila tidak campakkan
bila tidak biarkan

Oleh : Chafid Muntaqo
Diposkan oleh : Teddy Silvanus

0 komentar:

Posting Komentar